Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
- Szczegóły
- Kategoria: Artykuł
- Poprawiono: 16 maj 2016
- Opublikowano: 16 maj 2016
- Jerzy Chojnacki
- Odsłony: 2006
Sposób załatwiania spraw
Załatwianiem skarg i wniosków zajmuje się dyrektor szkoły w godzinach pracy jednostki w dni powszednie w godzinach 730- 1500. Przy rozpatrywaniu spraw bierze się pod uwagę Statut Szkoły, Ustawę o systemie oświaty, zapisy Karty Nauczyciela i obowiązujących na terenie jednostki Regulaminów.
Podstawowym aktem prawnym określającym tryb przyjmowania i załatwiania spraw przez organy administracji publicznej jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2013 r. poz. 267).
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw dotyczących skarg i wniosków reguluje dodatkowo Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 Nr 5 poz. 46).
Sprawy osób realizujących prawo dostępu do informacji publicznej rozpatrywane są zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2001 Nr. 112 poz. 1198 ze zm.).
Przyjmowanie i załatwianie spraw w Zespole Szkół Nr 3 w Mławie dokonywane jest zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011 w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz.U. z 2011 Nr 14 poz. 67 ze zm.).
Sprawy wpływające są ewidencjonowane przez Sekretariat w wersji papierowej i elektronicznej i załatwiane są zgodnie z kolejnością wpływu. W razie potrzeby informacje udzielane są telefonicznie. Numery telefonów i adresy e-mail zamieszczone są na stronie bip w menu głównym \ dane szkoły.
Informacja o stanie przyjmowanych spraw, kolejności ich załatwiania lub rozstrzygania
O stanie przyjmowanych spraw, kolejności ich załatwiania lub rozstrzygania można się dowiedzieć bezpośrednio u dyrektora lub w sekretariacie.
Ze względu na stopień złożoności sprawy oraz konieczność dokonania jej wszechstronnej analizy, w tym przeprowadzenia uzgodnień z innymi podmiotami rozstrzygnięcie sprawy może przebiegać dłużej. Jednakże w każdym przypadku sprawy załatwiane są w terminach określonych ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego, a w szczególnych rodzajach spraw w terminach określonych w odrębnych przepisach.
W przyspieszonym trybie załatwiane są sprawy określone w sposób uzasadniony jako pilne lub do załatwienia w krótkim, wskazanym terminie.
Priorytet w kolejności załatwiania spraw mają również zapytania pochodzące od dziennikarzy przygotowujących opracowanie do bieżącego wydania programu telewizyjnego, audycji radiowej lub prasy.
Data wytworzenia dokumentu: 2016-05-07
Dokument wytworzony przez: Jerzy Chojnacki
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Jerzy Chojnacki
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 16 maja 2016
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jerzy Chojnacki